Wydanie nr 194/2020, Niedziela 12.07.2020
imieniny: pokaż (11 imion)Feliks, Paweł, Leon, Epifania, Jan Gwalbert, Leona, Weronika, Euzebiusz, Andrzej, Henryk, Natan
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Budowanie wizerunku firmy w Internecie

Budowanie wizerunku firmy w Internecie fot. Budowanie wizerunku firmy w Internecie
Budowanie wizerunku firmy w Internecie ma niebagatelny wpływ na jej wyniki finansowe. Sprzedaż usług i produktów zwiększa się, jeżeli marka cieszy się zaufaniem klientów i potrafi budować z nimi długotrwałe relacje. W jaki sposób można budować wizerunek firmy w sieci?

PR w Internecie

 

Wizerunek firmy w Internecie można budować na wiele sposobów. Można wykorzystywać w tym celu prowadzenie blogów, fanpage’y, profili na Instagramie, czy wysyłanie do klientów regularnych maili z poradnikami. Firmy mogą budować wizerunek marki samodzielnie bądź korzystać z usług agencji takich jak Internetum (https://www.internetum.com/marketing/). Często dostosowanie częstotliwości publikowania postów na fanpage’u czy wysyłania maili jest trudne, gdyż wymaga stałego kontrolowania potrzeb i preferencji klientów. William Holeksa prowadzący agencję podkreśla, że istotne jest również szybkie modyfikowanie przebiegu kampanii marketingowej, jeżeli jej efekty są niezadowalające.

Tworzenie pozytywnego wizerunku w sieci ma niebagatelny wpływ na sprzedaż produktów lub usług danej marki. Badania wykazują, że aż 40% internautów zmienia zdanie co do danej marki po wyszukaniu informacji na jej temat w Internecie https://www.internetum.com/marketing/  Oznacza to, że prawie połowa Polaków jest skłonna podjąć decyzję zakupową na podstawie wizerunku zbudowanego jedynie na podstawie opinii znajdujących się w sieci – jeżeli są one w większości negatywne, istnieje wysokie ryzyko, że marka nie poradzi sobie z konkurencją.

 

To, jaki wizerunek będzie miała firma w sieci, zależy od niej samej. Różnorodne działania są w stanie zażegnać kryzysy i nawiązać długotrwałe relacje z klientami. Przykładowo, sieć kawiarni Starbucks buduje swój wizerunek eksperta w przygotowywaniu wyśmienitej kawy, prowadząc na Facebooku fanpage. Na profilu marka publikuje przepisy na małą czarną, dzięki którym klienci mogą kupić kawę w ziarnach w lokalu i przyrządzić ją samodzielnie we własnym domu.

Zysk przy niewielkich kosztach

Co ważne, budowanie wizerunku firmy w Internecie jest jednym z najtańszych i najefektywniejszych narzędzi marketingowych. Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych lub bloga firmowego przy sklepie online jest kosztem znacznie niższym niż tworzenie reklam radiowych lub telewizyjnych. Dodatkowo w sieci łatwiej dotrzeć do konkretnych grup klientów, które nie korzystają często z innych mediów – dotyczy to zwłaszcza młodych, zapracowanych osób.

 

Budowanie wizerunku firmy w Internecie
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.