Wydanie nr 193/2020, Sobota 11.07.2020
imieniny: pokaż (14 imiona)Benedykt, Pius, Pelagia, Siepraw, Olga, Wyszesława, Kalina, Placyd, Sawin, Cyrus, Zybert, Zybracht, Zybart, Zygbert
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Jak efektywnie ćwiczyć na orbitreku?

Jak ćwiczyć na orbitreku, by było to naprawdę efektywne? Odpowiedź na to pytanie zależy przede wszystkim od celów, jakie stawia przed sobą osoba trenująca. Te zaś mogą być różne: sprawniejsze odchudzanie, poprawa ogólnej wydajności lub wzmocnienie mięśni nóg z myślą o konkretnych dyscyplinach sportowych.

Jak szybciej schudnąć?

W tym zastosowaniu orbitrek sprawdza się znakomicie, gdyż pobudza do pracy mięśnie całego ciała. Trzeba jednak pamiętać o tym, by nastawiając się właśnie na taki cel treningowy ćwiczyć minimum pół godziny, a w miarę możliwości i dłużej. Wynika to z ludzkiej fizjologii – przy krótszych treningach po prostu organizm skupi się przede wszystkim na spalaniu zapasów węglowodanów, a tkankę tłuszczową pozostawia sobie „na później” - a jednak nie o to chodzi.

Jeżeli chodzi o same ustawienia orbitreku, w przypadku treningu obliczonego na szybsze spalanie kalorii warto ustawić w panelu maszyny niski opór i tym samym umożliwić wykonywanie szybkiej pracy mięśni. Oczywiście z założeniem, że faktycznie zamierzamy taki tryb pracy realizować! W ten sposób zmuszamy organizm do znacznie szybszej pracy, co przekłada się na spalone kalorie.

Wzmacnianie mięśni

Cały czas warto pamiętać, że orbitrek jest maszyną przydatną do różnych celów, a wsparcie odchudzania to tylko jedno z możliwych zastosowań. Jednak jak już zasygnalizowaliśmy na samym początku, równie dobrze można go wykorzystać do wzmacniania mięśnie nóg (choć w tym miejscu trzeba podkreślić, że w tym przypadku mocno pracują również ręce oraz brzuch!).

W takim przypadku dużo lepiej sprawdzają się programy o zwiększonym oporze. Nie przesadź jednak i na samym początku testuj jedynie częściowe podwyższenie wymaganej siły. Dopiero gdy przywykniesz do większego oporu, z czasem podnoś go – tak, by niepotrzebnie nie skrócić za bardzo czasu, przez jaki możesz ćwiczyć.

W przypadku treningów uzupełniających względem konkretnych dyscyplin sportowych (np. biegów lub triathlonu) możesz również eksperymentować z programami ustanawiającymi zmienny poziom oporu.

 

Jak efektywnie ćwiczyć na orbitreku?
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.