Wydanie nr 89/2024, Piątek 29.03.2024
imieniny: pokaż (5 imion)Wiktoryn, Marek, Eustazy, Czcirad, Cyryl
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Jeszcze redaktor Nowego Sztumu czy już polityk PiS? - 03.03.2017

Jeszcze redaktor Nowego Sztumu czy już polityk PiS? - 03.03.2017 fot. redakcja TVSztum.pl
Jak mówi nonsensopedia dziennikarz publicysta to „gatunek wymierający, nadal zajmujący się polityką. Tworzy długie elaboraty o kaczkach w Warszawie, koniach na Wiejskiej i czerwonych burakach. Uważa, że głównym zainteresowaniem tzw. śmiertelników są wykrywane przez niego afery i oszustwa.”. Nie inaczej jest z głównym redaktorem serwisu www.nowysztum.pl, burzącym od kilku lat medialne wody powiatu sztumskiego tekstami mieszającymi komentarze autorskie z jednostronną informacją.

Zaczytywałem się ostatnio w niezmiernie ciekawych, a jakże często demaskatorskich tekstach (słowo artykuły nie przechodzi mi przez gardło) czy raczej opiniach „redaktora Nowego Sztumu”. Obraz jaki wytworzył się wówczas w mojej głowie jest tyleż zatrważający, co śmieszny.

 

Czy to już schizofrenia czy jeszcze dziennikarstwo? Chyba jednak to pierwsze, sądząc po licznych wieńcach składanych w asyście opozycji Pisowskiej przez redaktora, który najczęściej na chwilę przed tym wiekopomnym faktem zdaje się przeistaczać w skrupulatnego dokumentalistę sztumskiej rzeczywistości. Zaraz potem pojawia się jednak patriotyczny obowiązek podyktowany lojalnością do pewnej partii w myśl powiedzenia „Partia rządzi partia radzi, partia nigdy cię nie zdradzi” i na odwrót.

 

Nic niewłaściwego

 

Zapytaliśmy „redaktora Nowego Sztumu” czy nie widzi niczego niewłaściwego w tym, że na jednej uroczystości pełni rolę reportera Nowego Sztumu, a jednocześnie składa kwiaty z członkami PiS.

W rozmowie telefonicznej odpowiedział, że nie widzi niczego niewłaściwego i potrafi oddzielać własne poglądy od tego co robi jako redaktor Nowego Sztumu. Niestety nie chciał oficjalnie w wypowiedzi ustosunkować się do naszych pytań i wątpliwości. Zaproponował jednak spotkanie w bliżej nieokreślonym czasie, na które oczywiście czekamy.

 

 

Nagrywanie nagrywaniem, ale racja musi być zawsze po naszej stronie! Dostaje się szczególnie sztumsko-ratuszowym urzędnikom, zwłaszcza burmistrzowi, który jak stara się udowodnić bloger-dziennikarz jest - nieprawdomówny, robi przekręty, jest burmistrzem marnotrawnym, uwielbiającym płyty jumbo.

 

 

Tymczasem „dziennikarza Nowego Sztumu” możemy zauważyć na wielu spotkaniach z przedstawicielami partii rządzącej zarówno jako osoba, która je rejestruje, jak i jako wolnego słuchacza (jak ostatnio podczas spotkania z ministrem Kazimierzem Smolińskim w Malborku). Dają także do myślenia liczne materiały z komentarzami wideo znanego sztumskiego przedsiębiorcy...

 

Nie ukrywamy - pewne rzeczy, które są realizowane podobają nam się. Np. stadion, który niby był zalewany, ale jakoś stoi i wygląda coraz lepiej albo parking w strefie ekonomicznej przy którym (co musi zaskakiwać Nowy Sztum) wyrosły dwie prężne fabryki, a o którym mówiono np. basen. Koniec końców okazało się to tym co zadziałało na plus dla nowych inwestycji. Chciałoby się rzec „co nas nie zabije to nas wzmocni”.

 

"Proburmistrzowe media"

Szczerze mówiąc nazywanie mnie i redakcyjnych kolegów „proburmistrzowymi dziennikarzami” irytuje, bowiem autor tych słów zdaje się nie dostrzegać belki w swym oku. W ferowaniu wyroków medialnych urządza konkurs na to które media ukrywają prawdę i są niecnie opłacane, a które są prawdziwie niezależne.

Mówiąc szczerze to chyba jakaś nowa forma niezależności, bo polegająca na gloryfikowaniu i staniu murem za „banerowym przedsiębiorcą”.”Nowy Sztum” jest niezależne gdy pisze o płytach jumbo, z których niektórzy mieszkańcy są zadowoleni; gdy pisze o tym jak słuszne jest umieszczenie baneru o burmistrzu Sztum przez, który niekiedy (poza Sztumem) trzeba nakładać papierową torbę na głowę...

 

Na koniec pewna uwaga. Wiadomo, że dla działaczy PiS część komercyjnych stacji telewizyjnych na co dzień kłamie, zastanawiające jednak ostatnio było z jaką potulnością „redaktor Nowego Sztumu” przyjmował obronę swojej osoby przez dziennikarzy ww. mediów. Czyli jeśli jest to nam na rękę i nas bronią to te telewizje są dobre, a gdy atakują PiS złe?

Inną kwestią jest czy do wyproszenia osoby z publiczności powinno dojść. Każda ze stron znalazła prawników, którzy potrafili obronić jedną bądź drugą tezę. Jednak, gdyby głównym celem zainteresowanego było upublicznienie informacji ze spotkania, to po jego zakończeniu, poprosiłby o komentarze stron. Tego już zabrakło. Dlaczego? Być może już samo to co zarejestrowano satysfakcjonowało „Pana redaktora” Zbigniewa Pędziwilka.

 

Można być stronniczym, ale grajmy w otwarte karty. Śmieszy, gdy ktoś nie będąc samemu bezstronnym zarzuca to innym. Często niesłusznie.

 

redakcja_
Przejdź do komentarzy

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (69)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
mieszkaniec
mieszkaniec 08.03.2017, 21:24
nosił wilk razy kilka, poniosą i "pędziwodomierza"
Ira
Ira 07.03.2017, 16:10
tu chociaż można poczytać komentarze (choć moderowane) a tam wszystko wyłączone z obawy o pokazanie innej niesłusznej rzeczywistości niż Antoniego
Alinka2
Alinka2 07.03.2017, 13:01
Pojawia się pytanie. Komu służy Pan Wawrzyniec Mocny? Komu służy? Czy nie liberałom? A jesli tak to skąd ta obłuda? Przeciez Pan Wawrzyniec to porzadny człowiek. Widocznie nie ma tu obłudy ale poplecznicy KAZALI NAPISAĆ to napisał. Czy miał inne wyjście? Chyba nie.
Tadeusz
Tadeusz 07.03.2017, 15:16 (odpowiedź do Alinka2)
Pan Redaktor Wawrzyniec służy lokalnej społeczności i Sztumowi, pokazuje obłudę pisowskiego "redaktorka" chce dostać stołek. Koniec i kropka
Elle
Elle 07.03.2017, 12:59
A ja się zastanawiam, jak to jest, że telewizja internetowa zarzuca jakiemuś redaktorowi stronniczość. Zastanawiam się ponieważ pojawia się pytanie czy to przypadkiem nie jest tak, że to kocioł przygania garnkowi?
Mateusz
Mateusz 07.03.2017, 12:43
Czytam te bardzo ciekawe komentarze. I naprawdę jestem pełen szacunku zarówno dla jednej strony jak i dla drugiej.

Co prawda w niektórych komentarzach jest trochę za dużo emocji ale to też trzeba umieć zrozumieć bo przecież opisano w tym artykule człowieka, który rzekomo jest bardzo stronniczy.

Wiele osób wylewa na tego redaktora pomyje i obraża go. Zarzuca mu się stronniczość.
Każdy ma prawo do własnego zdania ale powiedzmy sobie szczerze. Czy frontalny atak na jednego czlowieka w regionalnej telewizji jest ok? Zarzuca mu się stronniczość ale CZY TELEWIZJA KTÓRA ATAKUJE nie jest również stronnicza?

Zastanawiam się jak to jest, że jeden redaktor zarzuca drugiemu wady którymi sam trąci. Czy to jest ok?

Najlepiej niech każdy odpowie sobie sam na to pytanie.

Pozdrawiam
kamil
kamil 07.03.2017, 09:36
Ja tam się ciesze że ktoś w końcu o tym napisał, nic pozytywnego na nowym Sztumie nie można przeczytać tylko same błoto. W artykułach zamiast informacji są osobiste opinie redaktora, a to kłuci się z warsztatem dziennikarstwa. i tu nasówa się odpowiedź na pytanie zamieszczone w tytule... opinie wydają politycy. Njagorsze jest to, że strona nowy sztum mieni się jako portal informacyjny, a jest to polityczna strona antysamorządowa i tyle.
Bedek45
Bedek45 07.03.2017, 15:00 (odpowiedź do kamil)
"Kłuci" się. Zgadzam się. To jest więcej niż pewne, że się "kłuci".
Emerytka
Emerytka 07.03.2017, 09:27
Malbork zazdrości Sztumowi takiego Burmistrza !
Bedek87
Bedek87 07.03.2017, 04:45
Wszyscy moi znajomi popierają tego redaktora. Z kim bym w Sztumie nie rozmawiał każdy widzi do czego doprowadziła nas platforma.
ja
ja 07.03.2017, 08:32 (odpowiedź do Bedek87)
tak znamy twoich 3 znajomych
Tomek
Tomek 06.03.2017, 21:22
Argumenty w punkt. Gratulacje Panie Redaktorze :)
Bedek56
Bedek56 07.03.2017, 04:48 (odpowiedź do Tomek )
Aha czyli jak prawda mojsza jest mojsza to gratulacje panie redkatorze a jak prawda twojsza jest twojsza to już oj oj nie nie nie. heheheheh
Kamila
Kamila 06.03.2017, 12:48
A taki autorytet Wasz, PO-wców i KOD-ziadów, Tomasz Lis to niby polityką się nie zajmuje???? Zresztą przyganiał kocioł garnkowi... czysta hipokryzja, czas na zmiany !!!
Dela4
Dela4 07.03.2017, 13:03 (odpowiedź do Kamila)
A do tego pytanie komu słuzy... ...Wawrzyniec Mocny?
Marek34
Marek34 07.03.2017, 12:10 (odpowiedź do Kamila)
Dokładnie. Masz rację Kamila. Popieram.
kamil
kamil 06.03.2017, 07:53
Na tym portalu Sztum wygląda jak ostatnie bagno, gdzie czas zatrzymał się 20 lat temu. Tymczasem jako mieszkaniec widzę że jest inaczej. Każdego roku dochodzą nowe inwestycje, których redaktorzyna nie pokazuje.
Perezek345
Perezek345 07.03.2017, 04:42 (odpowiedź do kamil)
Nowym chodnikiem dzieci nakarmisz? Ważne są zakłady pracy i przedsiębiorstwa a nie nowe chodniki i elewacje.
marek
marek 06.03.2017, 07:47
Misiewicze zaczynają się również w Sztumie. Już niebawem się o tym przekonacie. Pewnie się okaże że i dla tańczącego z wilkami znajdzie się jakieś specjalnie utworzone stanowisko w Sztumie. Jedno juz powstaje. Dobra zmiano dajesz radę :)
Młody Sztumianin
Młody Sztumianin 05.03.2017, 11:24
………….wszyscy moi znajomi popierają Pana Burmistrza Tabora za wymierne osiągnięcia Sztumu ! A Piotra, Antoniego, Leszka zapraszają do odwiedzenia rozwalonej od 5 lat ulicy Kochanowskiego. To jest ich osiągnięcie !
anka45
anka45 07.03.2017, 12:12 (odpowiedź do Młody Sztumianin)
Poważnie wszyscy twoi znajomi ? Wszyscy trzej?
Piter
Piter 04.03.2017, 23:08
Pispędzi to lokalne popychadło, które czeka na stanowisko w pisowskim ministerstwie obłudy i głupoty
Tomek
Tomek 04.03.2017, 15:43
http://sdp.pl/s/kode… "Angażowanie się dziennikarzy w bezpośrednią działalność polityczną i partyjną jest również przejawem konfliktu interesów i należy wykluczyć podejmowanie takich zajęć oraz pełnienie funkcji w administracji publicznej i w organizacjach politycznych."
Antek5
Antek5 07.03.2017, 12:14 (odpowiedź do Tomek )
Pocałuj w wiesz w co swojego idola Tomasza Lisa. Czy on jest wzorem obiektywności? No chyba nie.
Gsz
Gsz 04.03.2017, 15:17
Brawo
mieszkaniec
mieszkaniec 04.03.2017, 13:37
trochę was poniosło pisząc takie polityczne artykuły i immiennie o jednej osobie.. niech sobie robi co chce i pisze co chce, tak jak każdy ma prawo czytać to co chce. Denny artykuł... co wam on przeszkadza?
Annn
Annn 04.03.2017, 11:32
To Błaszkowski z TVN teraz się zdziwi
Brzytwa
Brzytwa 04.03.2017, 07:01
……………..jaki tam z niego redaktor ! To gość zrobiony krzywym narzędziem ale to już jest nie jego wina. Jego wadą jest to, że cały czas mu swędzi ryjek !
Bes
Bes 07.03.2017, 13:41 (odpowiedź do Brzytwa)
Krzywym narzedziem? Komentarz poniżej krytyki. Wygląda na to że autor komentarza ma krzywego.
Wacek
Wacek 05.03.2017, 11:26 (odpowiedź do Brzytwa)
Czyli krzywym p........ zwyczajowo nazywanym hu….. !
mieszkanka Sztumu
mieszkanka Sztumu 03.03.2017, 22:23
Wszyscy w Sztumie wiemy że pędziwiatra utrzymuje wodomierz św. antonii ze Sztumskiego pola i stamtąd bierze srebrniki udając niezależnego "dziennikarza".
mieszkaniec
mieszkaniec 03.03.2017, 22:20
Przecież redaktor TV Malbork to sympatyzuje z członkami PO może zapytamy o kilka ciekawych historii
Jurek
Jurek 03.03.2017, 20:03
Brawo Panie Wawrzyńcu
mieszkaniec
mieszkaniec 03.03.2017, 19:56
Brawo dla Pana Zbyszka. Pokazuje od wielki lat problemy zwykłych mieszkańców, takich jak fatalny stan dróg i inne normalne problemy. Wy piszecie o jakiś pierdolach. To chyba dobrze, że gość oddaje cześć bohaterom.
Piotr
Piotr 04.03.2017, 12:47 (odpowiedź do mieszkaniec)
piszą o pierdołach ? albo zajmujesz się partią i polityką albo dziennikarstwem. widać ze zbliżają się wybory i już myśli o jakimś stołku w urzędzie, proste . Widziałeś kiedyś by napisał coś pozytywnego / sam jad i nagonka. sam nie osiągnął w życiu niczego to się wyżywa, ale tak to już pisowski obóz (jeszcze) rządzący ma
Edyta345
Edyta345 07.03.2017, 12:26 (odpowiedź do Piotr)
Albo polityką albo dziennikarstwem? A co powiesz o twoim autorytecie panu Tomaszu Lisie.
taki jeden
taki jeden 04.03.2017, 12:28 (odpowiedź do mieszkaniec)
Panie Krupa jakoś o wpadce kontrolera na żwirowni nic nie napisał
jakoo
jakoo 03.03.2017, 19:47
redaktor Nowy Sztum jak Wawrzyniec Mocny jednostronny nie widzący buty i arogancji tylko ze władzy sztuma która sponsoruje tvsztum
nie lekarz
nie lekarz 03.03.2017, 19:44
Rozumiem wszystko, ale zarzucać komuś schizofrenię?????????!!!!!!!!!!!
mieszkanka
mieszkanka 03.03.2017, 19:12
was utrzymuje urząd miasta, bo robicie wideo a jego przecież wiedzmy kto
Sztumianin
Sztumianin 03.03.2017, 18:57
Ty gumiaki jesteś sprzedajemy. Zapomniałeś jak kase wzialles za napisanie tekstu przeciwko Taborowi? Jesteś śmieszny człowieku za taborowe srebniki
Sztumiak
Sztumiak 03.03.2017, 17:51
Nie wiem o co chodzi. Redaktor Nowego Sztumu właśnie upublicznia te tematy które inne servisy nie chcą. Pomaga ludziom i tyle.
Ena
Ena 07.03.2017, 12:31 (odpowiedź do Sztumiak )
Zgadza się. Masz rację. Ale niektórych to boli. BOLI ICH.
Ja
Ja 03.03.2017, 17:14
hahahahahah taka prawda