Wydanie nr 197/2020, Środa 15.07.2020
imieniny: pokaż (10 imion)Lubomysł, Daniel, Włodzimierz, Roksana, Egon, Ignacy, Henryk, Niecisław, Dawid, Anna
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Skuteczne pozycjonowanie stron? Tylko z Google Analytics!

Skuteczne pozycjonowanie stron? Tylko z Google Analytics! fot. Skuteczne pozycjonowanie stron? Tylko z Google Analytics!
Skuteczne pozycjonowanie stron nie byłoby możliwe, gdyby nie przeprowadzanie analiz. Jaka jest popularność witryny? Ile czasu spędzają na niej użytkownicy? Jaki jest współczynnik odrzuceń? Odpowiedzi na te pytania pozwalają znaleźć sposób na lepszą optymalizację witryny, a co za tym idzie, skuteczniejsze SEO i wyższe pozycje witryny w wynikach wyszukiwania Google. Najlepszym narzędziem do analityki internetowej jest Google Analytics – dlaczego warto z niego skorzystać?

Google Analytics a SEO

SEO to dziedzina, w której osiągnięcie sukcesów jest możliwe tylko wtedy, gdy jesteśmy w stanie odpowiednio reagować na sukcesy i porażki. A o tych, dowiesz się tylko dzięki odpowiedniej analityce internetowej, którą zaoferuje Ci Google Analytics. Dowiesz się:

  • jaki jest współczynnik odrzuceń, który może zniweczyć Twój plan SEO,
  • zyskasz wiedzę o użytkownikach i będziesz wiedział jak dostosować witrynę pod ich kątem, co zwiększy Twoje szanse na skuteczne pozycjonowanie strony,
  • dowiesz się ile czasu użytkownicy przebywają na Twojej stronie i co zrobić, aby przedłużyć ten czas,
  • zyskasz wiedzę na temat popularności swoich podstron i w ten sposób dowiesz się, które z nich są lepiej, a które gorzej zoptymalizowane,
  • otrzymasz ogrom wskaźników, danych oraz informacji, dzięki którym dopracujesz swoją stronę, a co za tym idzie – strategię SEO.

Najważniejsze zalety Google Analytics

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, zadane we wstępie, konieczne jest bliższe poznanie Google Analytics. Jest to narzędzie, które umożliwia poprawę optymalizację witryny i lepsze pozycjonowanie stron, ponieważ:

  • pozwala mierzyć zarówno statystyki w czasie rzeczywistym, jak również historię odwiedzin,
  • umożliwia sprawdzenie profilu użytkownika Twojej strony internetowej i dowiedzenie się z jakiego jest kraju, a nawet jakiego urządzenia czy przeglądarki używa, przeglądając Twoją witrynę,
  • pozwala na zbadanie zachowań użytkowników – np. to, w co klikają, jaką drogę przemierzają w witrynie, co również może dać wiele wniosków pod kątem działań SEO,
  • daje narzędzia do badania konwersji i przychodów,
  • umożliwia zmierzenie tego, ile nowych użytkowników zdobyła strona w odpowiednim czasie – to niezwykle ważne wskaźniki, które mogą ocenić to, jak efektywne jest Twoje pozycjonowanie strony.

Google Analytics, poza standardowymi opcjami, daje również ogromne możliwości w zakresie tworzenia eksperymentów, dzięki którym użytkownik pozyska niestandardowe, przydatne dla siebie informacje. Narzędzie pozwala nawet zbierać dane wyłącznie z poszczególnych elementów witryny, np. bloga, co pozwala uskutecznić działania SEO na wielu płaszczyznach. Istotna jest również możliwość łączenia GA z innymi narzędziami Google – np. AdWords, co znacząco zwiększa możliwości, nie tylko pod kątem SEO (również SEM). No i co najważniejsze – Google Analytics jest całkowicie darmowy, a żadna z jego funkcji nie sprawi, że poniesiesz jakiekolwiek koszty.

Sprawdź sam!

Jeżeli więc chcesz, aby Twoje pozycjonowanie stron przynosiło oczekiwane efekty, wypróbuj Google Analytics – dzięki niemu wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania przyjdą jeszcze szybciej.

Skuteczne pozycjonowanie stron? Tylko z Google Analytics!
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.