Wydanie nr 88/2024, Czwartek 28.03.2024
imieniny: pokaż (11 imion)Aleksander, Doroteusz, Guntram, Renata, Ingbert, Joanna, Kastor, Malachiasz, Malkolm, Pryskus, Rogat
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvdzierzgon.pl

Kolejny termin zakończenia prac? Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 z Malborka do granicy województwa

Kolejny termin zakończenia prac? Rewitalizacja linii kolejowej nr 207… fot. TvMalbork.pl - Piotr Wąsowicz
Zaangażowanie wykonawcy prac na linii nr 207 jest mniejsze, niż oczekuje zamawiający informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jakie prace są teraz prowadzone? Zapraszamy do przeczytania oraz obejrzenia materiału wideo.

Przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. gen. de Gaulle’a w Malborku jest jednym z 36 skrzyżowań dróg z torami, na których zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 207 z Malborka do granicy województwa. Aktualnie przygotowywany jest bajpas drogowy dla pojazdów na czas remontu przejazdu. Prace rozpoczną się 15 marca, ich zakończenie planowane jest do końca miesiąca. Na przejeździe wymieniony zostanie tor oraz nawierzchnia (także na dojazdach), dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej. Na wszystkich 27 przejazdach, znajdujących się na odcinku Malbork-Kwidzyn, zakończenie prac planowane jest w maju br.

 

Na odcinku Malbork – Kwidzyn prowadzone są prace wykończeniowe i okołotorowe. Gotowy jest układ torowy stacji Kwidzyn oraz przejście podziemne, które łączy perony z budynkiem dworca. Dzięki 3 windom stacja stanie się bardziej dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Gotowe są przebudowane perony w Gościszewie, Sztumskiej Wsi, Ryjewie i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Zamontowano nowe oświetlenie LED, wiaty, ławki i gabloty informacyjne.

 

Na stacji Sztum kontynuowane są prace przy budowie układu torowego, peronów oraz wyposażanie nastawni w urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Po wykonaniu prac ziemnych i wzmocnieniu gruntów położono już większość nowych torów. Gotowa jest konstrukcja peronu wyspowego. Wyższy peron ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów, będą nowe wiaty, energooszczędne oświetlenie i oznakowanie pomagające w orientacji na stacji. Podróżni dostaną się na peron dzięki dwóm przejściom przez tory, w tym dodatkowym od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczonych rogatkami i sygnalizacją świetlną, oraz dwóm pochylniom dostosowanym do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowany zostanie przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Reja.

 

Zakończenie zasadniczych prac budowlanych, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn, zgodnie z deklaracją wykonawcy planowane jest w czerwcu br., a dla odcinka Kwidzyn – Gardeja do końca br. Zaangażowanie wykonawcy prac na linii nr 207 jest mniejsze, niż oczekuje zamawiający, a ponadto w zimowych warunkach pogodowych wiele prac nie mogło zostać wykonanych. Deklarowany przez wykonawcę termin zakończenia zasadniczych prac budowlanych w czerwcu br., wynika z oceny zakresu zrealizowanych robót oraz pozostałych do wykonania. Po zakończeniu tych prac możliwe będzie wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zobowiązały wykonawcę do pełnej mobilizacji i przyspieszenia robót. Podobne działania prowadzone z innymi wykonawcami pozwalają skutecznie rozwiązywać problemy, a przede wszystkim uzyskiwać oczekiwane efekty w realizacji inwestycji.

 

Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykonawca modernizuje między Malborkiem a granicą województwa 70 km torów. Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.

informacje przekazał:

Przemysław Zieliński
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

start filmu godzina 17:00

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Patronat
Internet Światłowodowy i Telewizja HD + 4K Malbork, Nowy Staw, Nowy Dwór Gdański, Miłoradz, Frombork od 49 zł Internet Światłowodowy i Telewizja HD + 4K Malbork, Nowy Staw, Nowy Dwór Gdański, Miłoradz, Frombork od 49 zł
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
John
John 02.03.2021, 16:52
Kolejna wielka inwestycja PISU i Charzewskiego w 12.05.2017 umowa to szansa na szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie w województwie pomorskim. Ze zrewitalizowanego połączenia kolejowego skorzystają mieszkańcy regionu, ale także wszyscy pasażerowie podróżujący polską koleją po Pomorzu. Szybsza podróż między Malborkiem a Grudziądzem nawet o kilkanaście minut i zwiększenie prędkości pociągów, to większa wygoda i komfort podróży – powiedział wiceminister Kazimierz Smoliński.